06-11318238 info@driekdewit.nl

Herken jij dit?

  • Je dwaalt vaak af met je gedachten naar het verleden (wat ging er mis) of de toekomst (wat kan er mis gaan)
  • Soms kom je ergens aan met de auto of fiets en heb je hele stukken van de route ‘gemist’
  • Je hebt de neiging om te piekeren
  • Je slaapt slecht
  • Je ‘zit’ vaak in je hoofd en bent je nauwelijks bewust van je lichaam
  • Je reageert regelmatig op situaties op een manier waar je later spijt van hebt
  • Je vindt het moeilijk om bepaalde dingen te accepteren
  • Je voelt je gestresst en opgejaagd

Mindfulness kan je helpen

Het beoefenen van Mindfulness kan je helpen om:

  • Je aandacht beter te richten op dat wat zich in het hier en nu afspeelt. Hierdoor word je productiever én geniet je meer van het leven.
  • Je gedachten te relativeren en te leren inzien dat gedachten niet de werkelijkheid zijn.
  • Je meer bewust te zijn van je lichaam en de signalen (van bijvoorbeeld stress) die je lichaam afgeeft.
  • Je beter te ontspannen en lekkerder te slapen.
  • Die dingen waar je geen invloed op hebt, te aanvaarden op een actieve manier.

Wat is Mindfulness eigenlijk?

Mindfulness is een mentale vaardigheid die je helpt om je aandacht te richten op alles wat zich in het hier en nu afspeelt, inclusief je eigen gedachten en gevoelens.

 

“Ik ben mij veel meer bewust van het ‘nu’ en handel daar ook naar, waardoor ik veel meer dan voorheen kan genieten van de dingen die het leven waardevol en mooi maken.” Ludo Hodzelmans

Hoofd afdeling onderwijs, CITAVERDE Colege

Workplace Mindfulness Training

De Mindfulness Training die ik geef, heet Workplace Mindfulness Training. Deze zesweekse training is specifiek ontwikkeld voor werkende mensen en de uitdagingen waar zij voor staan.

De training verschilt op een aantal punten van de klassieke Mindfulness Trainingen (MBSR en MBCT):

  WORKPLACE KLASSIEK
Specifiek ontwikkeld voor Werknemers van alle opleidingsniveaus

Mensen met chronische pijn (MBSR)

Mensen met terugkerende depressieve klachten (MBCT)

Duur programma 6 x 1 uur per week 8 x 2,5 uur per week
Benodigde tijd voor oefenen 10 minuten formele beoefening per dag en daarnaast wordt aangeraden om 20 minuten informele mindfulness momenten gedurende de dag toe te passen 40 minuten formele beoefening per dag gedurende de trainingsperiode en daarnaast informele mindfulness momenten gedurende de dag
Inhoud bijeenkomsten

1. Toelichting relevante praktisch toepasbare hersenwetenschap

2. Uitleg oefening

3. De oefening doen

4. Bespreken ervaringen met de oefening op een concreet niveau

1. Oefening doen

2. Bespreken ervaringen met de oefening op een vrij diepgaand en persoonlijk niveau

3. Uitleg oefening

 

Praktisch Standaard vergaderruimte, geen specifieke opstelling nodig, deelnemers zitten op stoelen Vaak een specifieke opstelling met gebruik van yogamatten en meditatiekussens

 

In company / individueel traject / open trainingen

Ik bied de training In Company aan aan organisaties.

Het is ook mogelijk om individueel een Mindfulness training te volgen, eventueel in combinatie met coaching en/of Acceptance and Commitment Training (ACT).

In 2019 organiseer ik ook een aantal open trainingen. Meer informatie hierover volgt binnenkort.

Meer weten? Neem gerust contact op: tel. 06-11318238

Kort Overzicht Workplace Mindfulness Training

Om een beeld te krijgen van de inhoud van de zes bijeenkomsten, kun je de pdf downloaden. Ik vraag niet naar je e-mailadres of andere gegevens!

Afspreken kan op 7 lokaties (of telefonisch/online):

Eindhoven | Helmond | Valkenswaard | Roermond | Venlo | Maastricht | Brunssum

Kantoor/postadres:
De Sporck 10
6042 NP Roermond
KvK 51535106

Privacyverklaring

Waarom zou je mij inschakelen?

  • Tevreden klanten (lees hun ervaringen)
  • Gratis en vrijblijvend uitproberen
  • Geen wachtlijst
  • Ruime openingstijden, ook 's avonds en op zaterdag
  • Geen zweverigheid maar een wetenschappelijk bewezen aanpak
  • Geaccrediteerd